tirsdag 26. februar 2013

Å blogge eller ikke blogge...

I går holdt jeg på å avslutte mitt nye liv som blogger. I VG var det oppslag om en ung og søt jente som hadde havnet i skatteetatens søkelys. Store summer var unndratt beskatning og moms. Jeg ble naturlig nok skremt over det som sto der, blandt mye annet ble det anbefalt å bruke regnskapsfører fra dag én. Nå hadde jeg etter to og en halv dag som blogger ikke sett snurten til disse store inntektene og gavene og vareprøvene som skulle være en del av hverdagen som blogger. Men det var jo helg, og jeg var fortsatt litt urolig for hva hverdagen kunne bringe. Så undersøkte jeg litt nærmere og fant at den mest besøkte bloggen i Norge var en som het fotballfrue. Den hadde gjennomsnittlig 76000 daglige besøk. Da jeg sjekket den ut viste det seg at det også var en ung og søt dame som var mer opptatt av håndvesker enn noen av de damene jeg kjenner. Dessuten var hun gift med en fotballspiller og heter Caroline, med C. Unnskyld alle Caroliner og Karoliner der ute, men gjennom det lille jeg vet om markedskrefter vil jeg tro daglige bloggbesøk ville vært lavere om hun ikke skrev navnet sitt med C. Litt mer internasjonalt vil jeg også tro det er. For jeg registrerer at til og med jeg allerede har lesere i 9 land.

Fotballbrud

Men bloggen til denne fotballfruen er noe helt annet enn den bloggen du nå leser. Den er oversvømmet med annonser for klær, håndvesker, sko og hudpleieprodukter. Annonser fotballfruen og hennes regnskapsfører får godt betalt for. Er jo gull verd naturligvis med annonser som gjennomsnittlig når 76 tusen kjøpekraftige andre unge damer hver dag. Selv har jeg disse dagene hatt ca 150 daglige treff, med andre ord er fotballfruen 500 ganger mer attraktiv enn meg. Dessuten skriver jeg foreløbig lite om hudpleieproduktene jeg bruker av frykt for å bli saksøkt av produsentene.
Heller ikke plastposene jeg bruker når jeg er i butikken når helt opp mot ei veske fra Louis Vuitton. Sist, men ikke minst, er mine 150 lesere neppe av storkonsumentene av rådyre vesker.

Derfor tror jeg at jeg skal blogge litt til uten å frykte skatteetaten. 
Hvis det da ikke finnes annonsører som har lyst til å nå mine daglige 150 lesere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar