tirsdag 26. mars 2013

En god dag, tross alt.

Dagen i dag ble bra selv om starten på dagen endret mine planer. Jeg hadde planer om å utnytte dagen på ski i fjellet eller i alpinbakkene her på Oppdal, men compeed-plastret på ene fotene hadde løsnet og avdekket et gnagsår som ikke hadde behov for videre unødig belastning. Dermed fikk jeg en god unnskyldning for å foreta noen andre nødvendige gjøremål.



Denne designlinjen ble resultatet i dag
Uten særlig håp om å få det gjort hurtig, dro jeg til frisøren for å få en sterkt tiltrengt hårklipp. Stor var da min overraskelse og glede over å kunne sette meg i stolen tvert og til klipping av min lenge bortkomne favorittfrisør. Favoritt fordi hun har stålkontroll på slike begrep som designlinje, liker skikkelig musikk og er en begavet tegner og maler som attpåtil spiller gitar og innimellom skjenker øl. Ja ikke på frisørsalongen da, men på lokal pub. Da blir det lett å småprate underveis i prosessen mot et velsoignert ytre. Og nedturen over at øyenbryn og ørehår og nesehår etterhvert trenger mer stell enn hodehåret blir mye mindre.


Dette er en mer avansert designlinje



Så dro jeg på det lokale samvirkelaget for noen småinnkjøp, og det med bange anelser for hvordan min sterkt belastede psyke ville takle påsketrafikken.(Se innlegget om fysiske og psykiske plager, så slipp meg frem fra lørdag) Stor var gleden over å finne butikken fullt bemannet slik at det ikke fantes kassakø. Og da jeg betalte ble jeg ytterligere positivt overrasket da en ung mann tok varene og pakket dem i plastpose mens jeg betalte. Og denne unge mannen var høflig, blid, kortklippt og uten piercinger og tatoveringer. Så jeg kunne forlate Oppdal sentrum med ny tro på fremtiden.






Med årene er det mye mindre som skal til for å glede, og mer som skal til for å forsure. Har jeg slått fast uten å se på tittelen til denne bloggen. Så livet endrer seg, og vi med det. Noe av det rareste som endrer seg er spørsmål omkring moral. Og at potensen hos mannen går nedover med årene. Og ikke minst at disse to tingene henger sammen. Derfor tror jeg livslang lykke hos mannen henger nøye sammen med at han som ung har høy potens og lav moral. Og senere i livet får høy moral og lav potens. En av livets mange merkelige, men lykkelige sammenhenger.


Jeg har ikke utpreget høy moral

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar