lørdag 2. mars 2013

Rosablogg


Etter å ha lest om hvor mye rosabloggerne kan tjene i Adressa i dag, var det ingen vei utenom. Rosablogging blir fremtiden for meg. Derfor vil jeg nå fortelle hvordan jeg forbereder meg til en uværsdag på Oppdal. Planene for dagen var en tur på butikken, sport på tv, snømåking og snørydding med traktor og fres, samt blogging.


Ettersom jeg skulle på butikken startet dagen med en dusj. Både hår og kropp blir vasket med samme såpe, Palmolive innkjøpt på Coop Mega på Oppdal. Lettvint og greit er det med samme såpe, selv om frisøren anbefaler er annen og dyrere løsning. Så tar jeg en rask runde med no brand nesehårtrimmer fra Elkjøp på Dombås, før jeg barberer meg med Gillette høvel og skum, begge fra Mega på Oppdal. Etter barbering smøres ansiktet med Cinique age defense hydration lotion fra tax-free på Gardermoen. Så tar jeg en runde med stell av tånegler før jeg pusser tenner med Jordan og Clinomyn fra Mega på Oppdal.


Påkledningen starter med boxer fra Devold, strømper fra Smartwool og undertrøye fra Aclima, alt fra VPG på Oppdal. Siden det ikke er så kaldt, og mye av dagen skal tilbringes innendørs, nøyer jeg meg med lang underbukse fra McKinley og Intersport Oppdal. Når jeg sier nøyer meg med, mener jeg at denne har rette isolasjonsevnen for mitt bruk i dag. Buksa jeg velger er en Klättermusen, det samme er hettejakka jeg tar på. Disse er kjøpt på Auna Sport på Oppdal. Når jeg så etter en lett frokost med lokalt innkjøpt mat legger inn en General Snus (dessverre kjøpt på harryhandel i Funäsdalen) skal på Auna å handle noe småtteri, i dag ble det Husfliden, Mega, Narvesen og YX, kler jeg på meg lett dunjakke fra Mammut (Auna Sport) og lue fra Norrøna ( Intersport Oppdal).


Med få unntak ser dere at jeg bruker lokalt innkjøpte produkter. Og det får være den seriøse delen av bloggen min i dag. Skal vi opprettholde tilbudet i distriktene må vi være villig til å handle der selv om det kan være noen kroner å spare på å handle på nettet eller andre steder.

Som der ser er jeg ikke sponset, men handler fritt der jeg får det jeg vil ha, og der betjeningen er hyggelig. Det er den store fordelen med å måtte betale selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar