lørdag 20. juli 2013

Til ungdommen

Jeg når ikke Nordahl Grieg til skosålene engang når jeg skal hylle ungdommen. Men det forhindrer meg ikke i å være mektig imponert etter å ha vært på dagarrangementet til Trestokkfestivalen.

Her har altså en gjeng ungdommer over mange år bygget opp et arrangement som har blitt flott. Alle med ett unntak, har flyttet ut av bygda for studier og arbeid, men hver sommer har de klart å stable denne musikkfestvalen på beina. Og i år har de fått plass i den fine minneparken Dovre Kommune har bygd opp omtrent midt i sentrum. I tillegg har de været på sin side.

Så nå når jeg sitter å ser nest siste etappe i touren, gleder jeg meg til kveldens arrangement. Og dere som ikke er invitert i 40-årslag til kronprinsen og har mulighet til å komme, bør bare bestemme dere for å komme. Det fortjener arrangørene.
Grilling og annen hjemmeaktivitet kan dere ta når som helst.

På dagen er det familiearrangement


Tællahiv spiller også senere i kveld
Elever fra kulturskolen
Soloversjon av Harry!
Jeg har alt klart


Tællahiv



Arrangørene stiller i metal-klassen.

Ildsjel som behersker growl-vokal

Håper å se mange i kveld. Noen ganger klager vi på ungdommen, særlig slike som meg kan være aktive i så måte. Men ofte blir min sutring og klaging gjort til skamme.

Og ingenting gleder meg mer enn at mine spådommer og min klaging blir gjort til skamme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar