mandag 13. januar 2014

Bare i tilfelle noen er like uopplyst som meg

Jeg er ikke alltid like opplyst. Noen ganger kan jeg være helt uvitende om de enkleste ting. Som i sommer som var da jeg skrev om et nytt ord jeg ikke visste helt hva betydde. I dette innlegget harselerer jeg litt over et nytt ord som tydeligvis var et moteord.

Jeg prøvde meg på call og kål. Men jeg fant nettopp ut at det heter koll. Jeg fant også ut at det kommer fra ordet kontroll. Har du kontroll? Har du koll? Begge spørsmålene betyr det samme.

Tror ikke ordet står i ordlista ennå. Men det er viktig for oss voksne å holde oss oppdatert. For følelsen jeg hadde når alle andre hadde koll, og jeg ikke, ja jeg visste faktisk ikke hva koll betydde, den følelsen er ikke god.

Nå er jeg oppdatert på dette. Sannsynligvis minst et år for sent.

Sannsynligvis sakker jeg akterut selv om jeg kjemper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar