lørdag 22. mars 2014

Jeg sier det alle menn egentlig mener

Noe av det jeg her skriver om hadde jeg ikke engang tatt sjansen på å tenke før sosiale medier og kommentarfeltene hevet grensen for hvor ukorrekt det er lov å være.

Saken er at jeg er så forbasket lei all sutringen fra damene om hvor diskriminert de er, hvor mange hersketeknikker vi menn bruker, og ikke minst hvor plagsomt kroppsfiksert reklame og medier er.

For når dere kvinner føler det så tungt at reklamen bruker veldreide modeller, da har jeg lov til å føle utpreget tungsinn når jeg ser bukse-reklamen fra Dressmann på TV2. Faktisk så ille er det at jeg vurderer å si opp de reklamefinansierte kanalene, og bare ha statskanalen NRK.



I denne reklamen stiller det opp særdeles veltrente, velskapte, distingverte karer med gråstenk i håret og uten antydning til overheng på buksa. En fremtoning som for meg er totalt uoppnåelig. Og en reklame jeg opplever mine kvinnelige venner omtaler i drømmende vendinger selv når jeg er tilstede.

Heldigvis er jeg i stand til å slå tilbake.

Og i dag gjør jeg det ved å hevde at Gabriela Soukalova er verdens beste skiskytter. Det syns alle heterofile menn, men vi menn er ikke så ufine at vi uttaler det i kvinners nærvær. Før jeg gjør det nå i harnisk over Dressmann-reklamen.


Dessuten kan hun synge:

Hun synger bedre og ser bedre ut enn alle andre skisyttere. Og er på femteplass i årets verdenscup.

Så totalt sett, og her er alle dønn ærlige menn enige, Gabriela Soukalova er verdens beste skiskytter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar