fredag 17. oktober 2014

Enklere liv????

Enkelte nye butikker oppfatter jeg som beregnet først og fremst på eldre mennesker. Og jeg har særdeles vanskelig for å forsone meg med at jeg er kommet i gruppen eldre mennesker. Derfor sliter jeg med å akseptere at Facebook til en stadighet foreslår at jeg skal like siden til Enklere liv.

Enda verre å akseptere er det at det står to navn og 48 andre av mine venner som liker siden. De to navnene er alltid de samme, og tilhører to damer som er en god del yngre enn meg. To gjennomført flotte, morsomme damer det alltid har vært en fest å være i selskap med. På grensen til drømmedamer er de begge to.

Men de liker altså Enklere liv. Og minner meg dermed på at også de har nådd skjels år og alder.

Nå vurderte jeg om jeg skal like eller om jeg rett og slett skulle sperre for denne reklamen. Klikke på at den ikke er relevant for meg.

Før jeg gjorde det, måtte jeg imidlertid se hvem de 48 andre var. Og i en lang rekke med Facebook-venner, mange pensjonister, mange jevnaldrende, var det også hele tre unge damer i 15-års alderen. Og disse tre er nærmest rosa i hele sin fremtoning. Men kommer garantert til å bli drømmedamer om noen få år.

Da bestemte jeg meg for å like Enklere liv.

For når både avtroppende og påtroppende drømmedamer liker siden, kan jeg heve meg over at jeg garantert får tyn fra mine hårfint yngre, mannlige kollegaer.

De sjeldne gangene jeg i den senere tid har kjøpt noe nytt, har det nemlig vært standardspørsmålet hvorvidt jeg har handlet på Enklere liv.

Jeg må slutte å være så forutinntatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar