søndag 19. juli 2015

Ikke noe nytt hva sommerværet angår, ifølge Facebook

På Oppdal er mange av oss opptatt av at været denne sommeren ikke akkurat er slik vi ønsker det skal være. Og akkurat i dag var jeg ute for at jeg lå for lenge til å få oppleve sommerværet. Mens jeg sto opp, dro på meg shortsen, gjorde de nødtørftigste gjøremål på badet og etterhvert drakk en kopp kaffe, skinte sola fra en nesten skyfri himmel.

Men så kom skyene, vinden og etterhvert ei regnskur. Det var bare å slå fast at jeg ikke blir solbrent i dag heller.

Etter å ha lest gårdagens Adresseavis, tok jeg frem telefonen og gikk over på sosiale medier. Og der, der hadde Facebook hentet frem et bilde fra 19.juli 2012.


På et eller annet merkelig vis hadde altså Facebook funnet ut hvordan været var i dag, sett gjennom en masse tull og tøys gjennom tre år, og funnet ut at sommerværet denne datoen i 2012 var på samme nivå som i 2015. Godt gjort, eller well done som de antagelig sier de som jobber med dette.

Langbukse, antagelig med stillongs under, dunjakke og varm lue var altså nødvendig påkledning for å klippe plen i 2012 også.

Mange av mine venner tar i disse dager en test på hvilket land de burde bodd i. I ren kjedsomhet prøvde jeg også denne, selv om jeg ikke postet resultatet. Jeg tar ofte disse testene som dukker opp, men i noe som ligner forfengelighet, offentliggjør jeg sjelden resultatet. Ære være dem som tør stå frem med at de i mangel av noe fornuftig å gjøre, tar slike tester.
Majoriteten av mine venner burde bodd i Italia. Mens jeg altså bør bo i Norge. Og resultatet av testen medfører da ikke store endringer i livet mitt.

Men en forandring må jeg gjøre:

Kortbuksa, eller shortsen om du vil, må vike plass som yndlingsplagg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar